Güncel Sayı

Cilt: 9 Sayı: 1, 30.06.2024

Yıl: 2024

Araştırma Makalesi

Doç. Dr. Alper BİLGİLİ ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ, BİGA İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ 0000-0003-0417-5070
Çevre Sosyolojisi, Çevre Yönetimi, Çevre Ekonomisi, Çevre Politikası, Kamu Yönetimi, Kentleşme Politikaları, Kentsel Politika, Yerel Yönetimler
Prof. Dr. Ayşe YİĞİT ŞAKAR İSTANBUL RUMELİ ÜNİVERSİTESİ
Mali Hukuk, Kamu Maliyesi
Prof. Dr. Ayşe KAYA İzmir Katip Çelebi Üniversitesi
Maliye Çalışmaları
Doç. Dr. Burcu GEDİZ ORAL MANİSA CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ 0000-0001-7096-9288
Maliye Kuramı, Maliye Politikası, Kamu Maliyesi, Maliye Çalışmaları
Dr. Cansu AYDOĞDU BOZDAĞ Bir kuruma bağlı değildir
Maliye Kuramı
Doç. Dr. Deniz Dilara DERELİ İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
İstihdam, Enflasyon, Büyüme
Dr. Öğr. Üyesi Dr.öğretim Üyesi Serkan DEMİREL İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Aktüerya, Bankacılık ve Sigortacılık
Dr. Öğr. Üyesi Emre ÜRKMEZ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-2171-5027
Uygulamalı Makro Ekonometri, Zaman Serileri Analizi, Ekonometri Teorisi
Doç. Erdal EROĞLU Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga İİBF Fakültesi Maliye Bölümü 0000-0002-5359-2420
Yerel Yönetimler, Bilgi Yönetişimi, Politika ve Etik, Ekonomi Politik Teorisi, Maliye Politikası, Refah Ekonomisi, Kamu Ekonomisi - Vergilendirme ve Gelir, Bütçe ve Mali Planlama, Kamu Maliyesi
Prof. Dr. Erdem SEÇİLMİŞ Hacettepe Üniversitesi İİBF
Maliye Kuramı, Maliye Sosyolojisi, Kamu Ekonomisi, Davranışsal İktisat, Maliye Politikası, Heterodoks İktisat
Doç. Dr. Gamze TURAN BAŞARA ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ, HUKUK FAKÜLTESİ
Aile Hukuku
Maliye Kuramı, Mali Hukuk
Doç. Dr. Güngör ÖZCAN Manisa Celal Bayar Üniversitesi Salihli İİBF Maliye Bölümü 0000-0001-5966-5582
Maliye Kuramı, İktisadi Düşünceler, İktisat Tarihi, Maliye Çalışmaları, Bütçe ve Mali Planlama, Kamu Maliyesi, Mali Hukuk
Prof. Dr. Hakan HOTUNLUOĞLU ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ 0000-0002-2011-5978
Maliye Çalışmaları
Dr. Öğr. Üyesi Kübra SAKA ILGIN Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi 0000-0001-5797-9617
Finans ve Yatırım, Uluslararası Finans, Finansal Piyasalar ve Kurumlar
Finansal Kurumlar, Finansal Piyasalar ve Kurumlar
Prof. Dr. Pelin VAROL İYİDOĞAN HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Maliye Politikası
Prof. Dr. Recep TEKELİ AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ, AYDIN İKTİSAT FAKÜLTESİ
Maliye Çalışmaları, Bütçe ve Mali Planlama, Maliye Kuramı
Prof. Dr. Recep NARTER İZMİR BAKIRÇAY ÜNİVERSİTESİ
Vergi Hukuku
Prof. Dr. Taner TURAN GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Makro İktisat, Büyüme, Para Politikası, Uluslararası Finans
Prof. Dr. Tolga DEMİRBAŞ BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, MALİYE BÖLÜMÜ 0000-0002-4994-4630
Bütçe ve Mali Planlama
Prof. Dr. Özhan ÇETİNKAYA Bursa Uludağ Üniversitesi
Maliye Politikası, Bütçe ve Mali Planlama

International Journal of Public Finance–IJPF  Dergisinin amacı; maliye biliminin alt dalları olan maliye teorisi, mali iktisat, mali hukuk ile bütçe ve mali planlamanın her türlü konusunun araştırıldığı ve bilginin paylaşıldığı bir forum oluşturmaktır. Dergide, akademisyenler, araştırmacılar ve uygulayıcıların maliye bilimi konularını ekonomik, sosyal, siyasi, idari, psikolojik, hukuki ve ampirik boyutlarıyla ele alan özgün çalışmalara dayanan makalelere yer verilmektedir.

2016 yılında yayın hayatına başlayan IJPF, maliye biliminin tüm yönleriyle ilgilenen ve yılda iki kez (YAZ ve KIŞ) yayınlanan bir dergidir. IJPF, Uluslararası Maliye Sempozyumu / Türkiye tarafından desteklenmektedir ve araştırma bulgularını yaymak için Açık Erişim İlkelerine sıkı sıkıya bağlıdır.

IJPF, Budapeşte Açık Erişim Girişimi (Budapest Open Access Initiative–BOAI) tanımına bağlı olup, kullanıcıların bu makalelerin tam metinlerini okuma, indirme, kopyalama, dağıtma, arama veya bağlantı kurma hakkı vardır. Kullanıcılar ayrıca, indeksleme için metinleri tarama, veriyi yazılıma aktarma ya da başka herhangi bir yasal amaç için, internetin kendisine erişim elde etmekten ayrılanlar dışındaki finansal, yasal veya teknik engeller olmaksızın kullanma hakkına da sahiptir. Türev oluşturma çalışmaları BOAI tarafından kapsanmamaktadır ve dolayısıyla Global Adalet Ağının (Global Justice Network) iznine tabidir.

IJPF, Yayın Etiği Komitesi (Commitee on Publication EthicsCOPE) tarafından yayın sürecinin tüm bileşenlerini oluşturan; yayıncı, editörler, yazarlar, hakemler ve okuyucular için belirlenen etik ilkeleri kabul etmektedir. Ayrıca IJPF, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC) lisansı altında yayın yapan elektronik ve açık erişimli bir dergidir. Dergide yayımlanan tüm makalelere DOI numarası verilmektedir.

International Journal of Public Finance - IJPF (E-ISSN: 2548-0499), maliye alanında özgün araştırmalar yayınlayan; maliyesi teorisi, kamu ekonomisi, mali hukuk ile bütçe ve mali planlama konularına vurgu yapan, uluslararası hakemli ve açık erişimli bir e-dergidir.

IJPF Dergisinin kapsamı aşağıda sıralanan temel alanlar ve alt başlıkları itibariyle belirlenmiştir. Konular burada sayılanlarla sınırlı olmayıp maliye alanı ile ilgili her türlü çalışmayı kapsamaktadır.


1. MALİYE TEORİSİ

Kamu Gelirleri
Kamu Harcamaları
Kamu Borçları
Kamusal Mallar
Dışsallıklar
Vergi Teorisi
Vergi Yükü
Verginin Yansıması

Mali Yönetim

Vergi Psikolojisi
Vergi Uyumu
Mali Teşvik Sistemi
Ar-Ge Harcamaları
Mahalli İdareler Maliyesi
Mükellef Davranışları
Vergi ve Doğrudan Yabancı Yatırımlar
Yükselen Ekonomiler ve Kamu Maliyesi

Maliye Tarihi

2. MALİ HUKUK

Vergileme İlkeleri
Mükellefin Ödevleri
Mükellef Hakları
Vergilendirme Süreci
Vergi Kabahatleri ve Suçları
Vergi Uyuşmazlıklarının Çözümü
Vergi İdaresi
Vergi Denetimi
Vergi Yargısı

Vergi İcrası
Uluslararası Vergileme
Kişilerin Vergilendirilmesi
Kurumların Vergilendirilmesi
Transfer Fiyatlandırması
Vergi Kaçakçılığı
Vergi Kanunlarının Yeniden Yazımı
E-Vergileme Sistemi
Finans Kesimin Vergilendirilmesi

3. MALİ İKTİSAT

Maliye Politikası
Kamu Ekonomisi
Kamu Kesimi Dengesi
Ekonomik Kriz ve Maliye Politikası
Ekonomik Kalkınma ve Vergileme
Refah Ekonomisi ve Optimal Vergileme
Refah Ekonomisi ve Ekonomik Kalkınma
Refah Ekonomisi ve Gelir Bölüşümü

Borç Yükü ve Ekonomik İstikrar
Politik Kurumlar ve Mali Kapasite
Gelir Dağılımı ve Kamu Politikaları
Piyasa Aksaklıkları ve Maliye Politikası
İnovasyon ve Kamu Politikaları
Kamu Sektöründe Etkinlik
Kamu Hizmetlerinin Kalitesi

4. BÜTÇE VE MALİ PLANLAMA

Kamu Bütçesi
Bütçe Sistemleri
Bütçe İlkeleri
Bütçe Süreci
Bütçe Uygulamaları
Bütçe Denetimi
Bütçe Hakkı

Mali Planlama
Katılımcı Bütçeleme
Yeni Bütçeleme Yaklaşımları
Mali Saydamlık ve Hesap Verebilirlik
Hazine İşlemleri
Kamu İhale İşlemleri
Kamu Girişimciliği ve Özelleştirme

Dergiye gönderilen yazıların değerlendirmeye alınması için aşağıdaki kurallara KESİNLİKLE uyulması gerekmektedir:


Genel Kurallar

1. Dergiye gönderilecek makaleler; araştırma makalesi, derleme makale, editöre mektup, karar incelemesi, kitap incelemesi veya bibliyografi (bibliyometri) çalışmalarını içermektedir. Bu yazılar daha önce başka bir dergi vb. yerde yayımlanmamış ve yayımlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.

Makale Türleri:

Araştırma Makalesi: Daha önceden yapılmış bilimsel çalışmalar ışığında bir fikir ortaya koymak ve bunu ispatlamak için çeşitli alan araştırmaları veya deneyler yaparak bunlara ait yöntemleri, bulguları ve sonuçların yorumunu sunan çalışmadır. Araştırma makalesi; başlık, özet ve anahtar kelimeler, giriş, materyal ve yöntem, bulgular, tartışma, sonuç ve kaynaklar kısmından oluşur.
Derleme Makale: Bilimsel dergilerde yayınlanmış makaleler taranarak, bunların sonuçlarını bir araya getiren, tablo veya grafiklerle toparlanarak sentezi, yorumu veya değerlendirilmesini içeren çalışmadır. Derleme makalesi, başlık, özet ve girişten sonra, yazarın uygun gördüğü başlıklar, sonuç ve kaynaklar kısmından oluşur.
Editöre Mektup: Derginin standart makale kurallarına uymayan, bilimsel veya pratik yararı olan bir konuya veya olaya dikkat çekmek ve bilgi vermek amacıyla yazılmış metindir. Editöre mektup açık bir mesaj vermeli, kısa ve öz olmalıdır, fazla tablo ve referanstan kaçınılmalıdır.
Karar İncelemesi: Önemli görülen bir yargı kararını sistematik bir şekilde ele alan, bu karara konu olan olayı özetleyen, mercilerin çözüm tarzını açıklayan, uyuşmazlık konusunu tespit eden, konunun incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılarak kişisel görüş ortaya koyan çalışmadır.
Kitap İncelemesi: Bir kaynağın betimlenmesi, analiz edilmesi ve değerlendirilmesidir. Kitap inceleme faaliyetinin odak noktasında eleştiri olduğu için, inceleme bir özetten ziyade eserin zayıf ve güçlü yönlerini ortaya koyan bir çalışmadır.
Bibliyografi (Bibliyometri): Belirli bir alanda, belirli bir dönemde ve belirli bir bölgede üretilmiş yayınların ve bu yayınlar arasındaki ilişkilerin çeşitli istatistiksel ve matematiksel yöntemlerle analizidir. Bir başka ifade ile bibliyometri; kitap, makale ve diğer yayınların istatistiksel analizini içeren çalışmadır.

2. Makaleler Türkçe veya İngilizce olarak yazılmalıdır. Cümleler dil bilgisi ve imla kurallarına uygun olmalıdır. Türkçe makalelerde imla ve noktalama kuralları için Türk Dil Kurumu’nun “Güncel Türkçe Sözlük” ve/veya “Büyük Türkçe Sözlük” ile “Türkçe Yazım ve İmla Kılavuzu”ndan yararlanılmalıdır. İlgili sözlükler ile Kılavuza Türk Dil Kurumunun web sitesinden (http://www.tdk.gov.tr) ulaşılabilir. İngilizce makalelerde ise Longman Dictionary of Contemporary English, Oxford Advanced Learner’s Dictionary, Cambridge Advanced Learner’s Dictionary kaynaklarından yararlanılabilir (Bkz http://www.ldoceonline.com/, https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/, https://dictionary.cambridge.org).

3. Yazarların sisteme yükledikleri makalelerini iThenticate benzerlik programı ile analiz ederek, en fazla %20 benzerlik oranını gösteren analiz raporunu ve imzalı yazar beyanı formlarını sisteme yüklemeleri gerekmektedir.
4. Makale dosyasında yazar(lar) ile ilgili bilgiye yer verilmemelidir. Makale başlığı ve kısa başlık, yazar(lar) adı ve soyadı, unvan, kurum, ORCID numarası ve e-posta adresi bilgileri ile araştırma ve yayın ile ilgili yazar beyanlarına ayrı bir başlık sayfasında yer verilmelidir. Makale kısa başlığı en fazla 55 karakter ve 8 sözcük olmalıdır. ORCID numarası olmayan yazarlar https://orcid.org web sitesinden numaralarını almalıdırlar.
5. Çok yazarlı makalelerde, yazarlardan bir tanesi sorumlu yazar olarak belirtilmeli ve makale sorumlu yazar tarafından sisteme yüklenmelidir. Sorumlu yazarın ilk yazar olma zorunluluğu yoktur.

Ana Metin Yazım Kuralları
Genel Düzen: Dergide yayımlanmak üzere gönderilecek çalışmalar, Microsoft Word 2010 ve üstü formatında, her şey dahil 5.000–9.000 sözcük arasında olacak şekilde yazılmalıdır. Sayfa yapısı A4 ve sayfanın her bir tarafı (sağ-sol, üst-alt) için kenar boşlukları 3 cm olmalıdır. Makalenin belirli ölçüde bu limitlerin dışında olması durumunda, değerlendirme sürecinin başlatılmasına dergi editörlüğü karar verir.
Makale Başlığı: Çalışma konusuna uygun bir makale başlığı belirlenmelidir. Makale başlığı en fazla 15 sözcük olmalıdır. Makale başlığı ilk harfleri büyük olacak şekilde koyu (bold) harflerle ve sayfaya ortalanarak yazılmalıdır (Calibri 16 punto). Makalenin Türkçe ve İngilizce başlığına Öz/Abstract'tan önce yer verilmelidir.
Öz/Abstract: Makale Türkçe yazılmışsa Türkçe öz ve İngilizce abstract olmalıdır. Makale İngilizce yazılmışsa sadece İngilizce abstract yeterlidir. Öz veya abstract, 100-200 kelime arası, Calibri 10 punto olarak ve tek satır aralığında yazılmalıdır. Öz veya abstract’ta; makalenin konusu, amacı, yöntemi, bulgusu ve sonucu ile ilgili bilgiler yer almalıdır. Türkçe öz ve İngilizce abstract geçmiş zamanda yazılmalı, içerisinde atıf yapılmamalı ve kısaltma kullanılmamalıdır.

Anahtar Kelimeler/Keywords: Türkçe özün altında 3-5 arası Türkçe anahtar kelime, İngilizce abstractın altında 3-5 arası İngilizce anahtar kelimeye yer verilmelidir.

Bilim Alanı Kodu/JEL Codes: Dergiye gönderilecek makalenin alanını daha kolay tespit edebilmek için 2-3 Bilim Alanı Kodu/JEL Codes belirtilmelidir. Bilim Alanı Kodlarına/JEL Codes’lara https://www.aeaweb.org/econlit/jelCodes.php?view=jel web adresinden ulaşılabilir.
Giriş/Introduction: Giriş bölümü 150-250 kelime arası olmalıdır. Giriş bölümünde çalışmanın önemi, amacı, yöntemi ve kapsamı açık bir şekilde belirtilmelidir.
Makale Başlıkları: Makale ana başlık ve alt başlıklarına 1., 1.1., 1.1.1. gibi ondalık sayılar kullanılarak, ‘Giriş’ten başlayarak ‘Sonuç’ dahil olmak üzere (kaynakça hariç) numara verilmelidir. Bütün başlıkların sadece ilk harfi büyük olmalı ve koyu (bold) yazılmalıdır. Başlıklardan önce bir satır boşluk bırakılmalıdır.
Ana Metin: Ana metin Calibri yazı karakteri kullanılarak 12 punto, 1.5 satır aralığında ve iki yana yaslı olarak yazılmalıdır. Paragraf sonrası 6 nk aralık verilmelidir. Paragrafların ilk satırları 1,25 cm içerden başlamalıdır. Metin içinde kısaltma kullanılacaksa kısaltmalar ilk kullanıldığında açılımından sonra parantez içerisinde gösterilmelidir. Örneğin: Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB).
Tablo ve Şekiller: Makale metninde yer alan tüm tablo, şekil ve grafikler kendi içinde sıra numarası ile (Tablo 1, Şekil 1) numaralandırılmalıdır. Tablo ve şekillerin başlıkları; tablo ve şeklin üzerinde, sayfaya ortalanmış, koyu (bold) ve yalnızca kelimelerin baş harfleri büyük olacak şekilde yazılmalıdır. Tablo ve şekillerin varsa kaynağı metin içi kaynak gösterim kurallarına uygun şekilde tablo veya şeklin altında yer almalıdır. Tablo veya şekiller yarar(lar) tarafından oluşturulmuşsa tablo veya şeklin altında belirtilmelidir. Tablo ve şekiller ile metin arasında bir satır boşluk bırakılmalıdır.
Formül ve İstatistikler: Formül ve Denklemler sola hizalı olarak yazılmalı ve sağ tarafına (1), (2), (3)… şeklinde numaralandırılmalıdır. İstatistiksel değerleri ifade etmek için APA’nın belirlemiş olduğu semboller kullanılmalıdır (Örneğin; aritmetik ortalama için X̄, beta için β, alfa için α). ANOVA, CFA, BIC, CFA, RMSEA, SEM, SRMR gibi istatistiksel kısaltmaların ise ilk kullanıldığı yerde açılımı verilmelidir. İstatistiksel değer 1’i geçebiliyorsa 1’in altındaki sayılarda ‘sıfır’ ve ‘nokta’ kullanılmalıdır: F(2, 15) = 0.43, t(20) = 0.52. İstatistiksel değer 1’i geçemiyorsa noktadan önce ‘sıfır’ kullanılmaz: p = .015. Detaylı bilgi için 7. Sürüm APA Kılavuzunun 6. bölümüne bakılabilir.
Genişletilmiş Özet/Extended Summary: Dergiye gönderilecek Türkçe çalışmalar için makalenin kaynakçasından sonra 600-800 kelime arası İngilizce yazılmış bir genişletilmiş özet (extended summary) hazırlanmalıdır. Genişletilmiş özet/extended summary sadece çalışmayı tanıtan nitelikte olmayıp; çalışmanın amacı, literatür taraması, yöntemi, bulguları, sonuç ve varsa önerileri içermelidir.

Metin İçi Atıf Yazım Kuralları
• Makalelerde metin içi atıf (APA) yöntemi kullanılmalıdır. Atıfta parantez içinde yazarın soyadı, yayın yılı ve sayfa numarası belirtilmelidir (Örn: Akdoğan, 2014: 135).         
       Örnek: Vergi rekabetinde kullanılan araçlar; vergi oranı indirimi, genel vergi teşvikleri ve indirimler olarak belirtilebilir (Saraç, 2006: 125).
• Eğer cümle içinde yazar(lar)ın soyadı kullanılıyorsa, isimden sonra sadece parantez içinde yayın tarihinin yazılması yeterlidir.
Örnek: Nadaroğlu’nun (2000) belirttiği gibi vergileme ilkeleri; “vergiden beklenen fonksiyonların gerçekleşebilmesi için vergilerin seçiminde, tekniğinde ve uygulanmasında göz önünde tutulması gereken hususları ifade etmektedir.”
• İki yazarlı çalışmalara atıf yapıldığında her iki yazarın da soyadı yazılmalıdır. Parantez içinde yazarların soyadı arasında “&” işareti kullanılmalıdır    (Örn: Çetinkaya & Demirbaş, 2022: 38).
Örnek: Vergiden kaçınma, bir firmanın topluma karşı yükümlülükleriyle tutarsız ve sorumsuz bir uygulamayı temsil etmektedir (Bird & Nozemack, 2018: 1010).
• Yazar sayısı üç ve daha fazla olan çalışmalara atıf yapıldığında, ilk yazarın soyadı ve “vd.” ibaresi kullanılmalıdır (Örn: Gerçek vd., 2021: 220).
Örnek: Vergi borçlusu ile maddi edimde bulunması gereken kişi anlatılırken, vergi mükellefiyeti maddi ve şekli ödevleri kapsayan bir içeriğe sahiptir (Şenyüz vd., 2022: 92).

• Yazar(lar)ın aynı yıl birden fazla eser yayınlanmış çalışmalarına atıf yapılmış ise, yayın yılının sonuna “a, b, c” gibi semboller yazılarak kaynakların birbirinden ayrılması sağlanmalıdır (Örn: Karakoç, 2021a: 82; Karakoç, 2021b: 257).
• Cümle sonunda birden fazla çalışmaya atıf yapılıyorsa, bu kaynaklara parantez içerisinde yer verilmeli ve aralarına noktalı virgül (;) konulmalıdır (Örn: Karakoç, 2021a: 148; Şenyüz vd., 2022: 257).
• Metin içerisinde açıklanmak istenen kimi hususlarla ilgili açıklamalar sayfa altı dipnotu şeklinde belirtilebilir ve bu türden dipnotların sayısal olarak (nümerik) birbirini izlemelidir. Dipnotlar Calibri 10 punto, iki yana yaslı ve tek satır aralıklı olarak yazılmalıdır. Ancak kaynak gösterimi sayfa altı dipnotu ya da son not şeklinde verilemez.

Kaynakça Yazım Kuralları
• Yazar(lar), kaynakçayı hazırlarken Amerikan Psikoloji Birliğinin (APA) 7. Sürüm Yayın Kılavuzuna uymalıdır. Bkz. American Psychological Association. (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (7th ed.). https://doi.org/10.1037/0000165-000; American Psychological Association. (2021). Common Reference Examples Guide. https://apastyle.apa.org/instructional-aids/reference-examples.pdf.
• Makale metninin sonunda yazar soyadlarına göre alfabetik olarak düzenlenmiş kaynakça bulunmalıdır. Kaynakça, metin içinde atıf yapılan kaynakların tamamını içermelidir. Süreli yayınlar ve derleme kitaplardaki bölümler için sayfa numaraları belirtilmelidir.
• Aynı yazar(lar)ın birden fazla çalışmasına atıfta bulunulmuş ise, yayın tarihi en eski olandan başlanılmalıdır. Yazar(lar)ın aynı tarihli birden fazla çalışmasına atıfta bulunulmuş ise, metin içerisinde olduğu gibi, kaynakça bölümünde de, yayın tarihinden sonra (a, b, …) harfleri kullanılarak kaynaklar sıralanmalıdır. Bir yazarın tek ve birden fazla yazarlı çalışmasına atıfta bulunulması durumunda, önce tek yazarlı çalışmalar yazılmalıdır.

Kaynakça aşağıda belirtilen örnekler çerçevesinde oluşturulmalıdır:
― Kitaplar
Akdoğan, A. (2014). Kamu Maliyesi (16. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
Bulutoğlu, K. & Kurtuluş E. (1988). Bütçe ve Kamu Harcamaları (2. Baskı). İstanbul: Filiz Kitabevi.
Şenyüz, D., Yüce, M. & Gerçek A. (2022a). Türk Vergi Sistemi (19. Baskı). Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
Şenyüz, D., Yüce, M. & Gerçek A. (2022b). Vergi Hukuku (13. Baskı). Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
Gerçek, A., Çetin Gerger, G., Taşkın, T., Bakar, F. & Güzel, S. (2015). Mükellef Hakları: Türkiye Perspektifi ve Gelişitirilmesi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

― Makaleler
Çelikkaya, A. (2021). “Avrupa Komisyonunun Dijital Hizmet Vergisi Önerisinin Ekonomik Analizi”. International Journal of Public Finance. 6(2), 176-192. https://doi.org/10.30927/ijpf.940748.
Kirchler, E., Kogler, C. & Muehlbacher, S. (2014). “Cooperative Tax Compliance: From Deterrence to Deference”. Current Directions in Psychological Science. 23(2), 87-92. https://doi.org/10.1177/0963721413516975.

― Kitap Bölümü
Altuğ, F. (2009). “Türkiye’de Kamu Fonksiyonları İle Kamu Kurumları İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme”. İçinde Edizdoğan N. (Ed.), Güncel Mali Konular (19-32). Bursa: Dora Yayıncılık.
Lapavitsas, C. (2010). “Finansallaşmış Kapitalizm: Kriz ve Finansal Müsadere”. İçinde Lapavitsas C. (Ed.), Öncel T. (Çev.), Finansallaşma ve Kapitalizmin Krizi (25-74). İstanbul: Yordam Kitap.

― Raporlar
Gelir İdaresi Başkanlığı. (2022). Gelir İdaresi Başkanlığı Faaliyet Raporu 2021. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Yayın No: 429. https://www.gib.gov.tr/sites/default/files/fileadmin/faaliyetraporlari/2021/2021_faaliyet_raporu_4.pdf.
Alexander, P., Balavac, M., Mukherjee, S., Lymer, A., & Massey, D. (2018). Improving Tax Literacy and Tax Morale of Young Adults (No. Bafes 23). Department of Accounting, FinanEconomicsonomic, Bournemouth University. https://repec.bmth.ac.uk/bam/wp/BAFES23.pdf.

― Tezler
Serbes, H. (2021). Türkiye'de Mahalli Düzeyde Borçlanmayı Açıklayıcı Faktörler: Büyükşehir Belediyeleri Üzerine Bir Panel Veri Analizi (Yayın No. 715488) [Doktora tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
Yıldız, R. (2019). Kurumlar Vergisine İlişkin Vergi Harcamalarının Vergileme İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. Hacettepe Üniversitesi Açık Erişim Sistemi. www.openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11655/9011/10297503.pdf?sequence=1&isAllowed=y

― Bildiriler (Kitapta Yayımlanmış)
Acar Y. (2021). “Determinants of the Size of Fiscal Policy Packages during the Covid-19 Pandemic?”. İçinde Bozdoğanoğlu, B. & Biyan, Ö. (Ed.), 35th International Public Finance Conference/Tr Proceeding Book (366-367). Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
Korlu, K. & Çetinkaya, Ö. (2015). “Belediyelerin Yönetiminde Bir Piyasa Ekonomisi Bakış Açısı: Profesyonel Kent Yöneticisi Modeli”. 30. Türkiye Maliye Sempozyumu Bildiri Kitabı (295-320). Adnan Menderes Üniversitesi Yayınları.

― Resmi Gazete / Mevzuat
Kurumlar Vergisi Kanunu (2006). Kanun No. 5520, T.C. Resmi Gazete. Yayım 21.06.2006. Sayı 26205.
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 530) (2021). Resmi Gazete. Yayım 17.07.2021. Sayı 31543.

― İnternet Kaynağı
Avrupa Birliği Genel Sekreterliği. (2011). Avrupa Birliği Antlaşması ve Avrupa Birliği’nin İşleyişi Hakkında Antlaşma / Md. 314. http://www.abgs.gov.tr. (Erişim: 28.09.2016).
Doğrusöz, B. (2022, Ağustos 16). Ödeme emrinin düzeltilmesi istenebilir mi? Dünya Gazetesi. https://www.dunya.com/kose-yazisi/odeme-emrinin-duzeltilmesi-istenebilir-mi/666410. (Erişim: 25.08.2022).

ETİK İLKELER


Genel İlkeler

International Journal of Public Finance–IJPF yayın politikasında akademik ilke ve etik değerlere bağlı kalmayı taahhüt eder. Committee on Publication Ethics (COPE), Directory of Open Access Journals (DOAJ) vBudapest Open Access Initiative (BOAI) tarafından yayınlanan etik yayıncılık ilkeleri ile YÖK "Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi"nde belirlenen esaslara uygun şekilde yayın hayatını sürdürür.

IJPF'ye gönderilen çalışmaların dergi sistemine yüklenmesi, değerlendirilmesi ve yayımlanması sürecinde başta editörler olmak üzere, yayın kurulu, danışma kurulu ve diğer görevleri üstlenen kişilerin gizlilik, şeffaflık ve tarafsızlık ilkelerine uymaları gerekmektedir.

IJPF yayın etiği ilkeleri ve politikaları; yayıncı, yayın kurulu, editörler, hakemler, yazarlar ve okuyuculardan oluşan tüm tarafların beklenen etik davranış standartlarına uymaları için düzenlenmiştir. Yayın etiği ilkeleri ve politikaları; bilimsel yöntemle ve tarafsız üretilen bilginin, geliştirilmesi ve paylaşılmasına hizmet etmektedir.

Yukarıdaki kurumlar tarafından açık erişim olarak yayınlanan kılavuzlar ve politikalar doğrultusunda belirlenen uluslararası standartlara uygun yayın etiği ilkeleri ve politikalarımız şu başlıklar altında açıklanmıştır:


Yayıncının Etik Sorumlulukları

• International Journal of Public Finance–IJPF’nin yayıncısı olan Uluslararası Maliye Sempozyumu/Türkiye, 1985 yılından itibaren maliye bilimi alanındaki yeni gelişmeleri incelemek, ulusal ve uluslararası mali konuları tartışmak ve çözüm önerileri geliştirmek, maliye bilim insanlarının uluslararası düzeyde işbirliği ve bilgi paylaşımına zemin oluşturmak, maliye bilim insanları ile üst düzey bürokratları bir araya getirerek bilimsel ve sosyal bağlar kurmak için yılda bir kez Sempozyum Bilim Kurulu’nca belirlenen üniversitenin Maliye Bölümü tarafından gerçekleştirilen bilimsel bir platformdur.

• Yayıncı IJPF’nin editörlerini, yayın kurulunu ve uluslararası danışma kurulu üyelerini üç yıllığına belirler. Süresi dolan üye yeniden görevlendirilebilir.

• Yayıncı IJPF’nin Budapeşte Açık Erişim Girişimi (Budapest OpenAccess Initiative–BOAI) tanımına bağlı olarak ve Creative Commons (CC BY-NC) lisansı altında dergide yayınlanan makalelere açık erişim şeklinde ücretsiz ve sürekli olarak ulaşılmasını, arşivlenmesini ve korunmasını taahhüt eder.

• Yayıncı IJPF’de yayınlanan makalelerin yazarlarına ait telif haklarını korur ve bilimsel yayın etiği ihlallerini gözetir. İntihal, suiistimal, çıkar çatışması vb. ihlal durumlarında gerekli tedbirleri alır.



Yayın Kurulunun Etik Sorumlulukları

• Yayın Kurulu üyeleri, Committee on Publication Ethics (COPE), Directory of Open Access Journals (DOAJ) yayın etiği ilkeleri ve politikasını kabul eder ve bunlarla ilgili kararları değerlendirirler.
• Yayın Kurulu IJPF’nin ulusal ve uluslararası tanınırlığını artırmak için önerilerde bulunur.
• Yayın Kurulu IJPF’nin bilimsel kalitesine ve yayınlanan makalelerin orijinalliğine en üst düzeyde önem verir.
• Yayın Kurulu IJPF’nin akademik niteliğini artırmak ve geliştirmek amacıyla taranabileceği indeksleri önerir.
• Yayın Kurulu yazarların ve okuyucuların ihtiyaçlarını karşılamak için çaba sarf eder.
• Yayın Kurulu hakem süreci tamamlanan makalelerin yayın kararlarını editörlerle birlikte alır.
• Yayın Kurulu gönderilen yazılara ilişkin her türlü bilgiyi (yazar, hakem, içerik, veri vb.) gizli tutar.
• Yayın Kurulu intihal, suiistimal, çıkar çatışması, telif hakkı ihlalleri vb. yayın etiği ihlali şüphesinin oluştuğu durumlarda, IJPF’nin editör ekibini bilgilendirir.
• Yayın Kurulu gerektiğinde düzeltmeler, açıklamalar, geri çekilmeler ve özürler yayınlamayı taahhüt eder.



Editörün Etik Sorumlulukları

• Editörler, belirlenen yayın etiği ve politikalarının korunmasından sorumludurlar.
• Editörler, IJPF’ye gönderilen makaleleri; yazarların dini, dili, ırkı, cinsiyeti, dünya görüşü ve inançlarından bağımsız değerlendirirler.
• Editörler, hakemlerin, yazar(lar)ın ve okuyucuların bilgi gereksinimini karşılamak için yayın sürecinde; açıklama, düzeltme ve özür yayınlama konularında şeffaf bir şekilde davranmaya çaba gösterirler.
• Editörler, IJPF’nin amaç ve kapsamını dikkate alarak yayımlanacak makalelerin özgün olmasına, literatüre, araştırmacılara ve okuyuculara katkı sağlamasına özen gösterirler.
• Editörler, IJPF’nin kabul ettiği kör hakemlik ve değerlendirme süreci politikalarını uygular, hakemlerin kimlik bilgilerini gizli tutar, her makalenin tarafsız ve süresi içinde değerlendirilmesini sağlarlar.
• Editörler, IJPF’ye gönderilen makalelerin hakem değerlendirmesini hakemlerin uzmanlık alanları, hakemler ve yazar(lar) arasındaki çıkar çatışması-çıkar birliğini dikkate alarak, yansız ve bağımsız yürütülmesini desteklerler.
• Editörler, hakem havuzunun tüm maliye bilim insanlarından oluşması ve sürekli güncellenmesi için arayış içinde olurlar.
• Editörler, akademik görgü kurallarına uymayan ve bilimsel olmayan değerlendirmeleri engellerler.
• Editörler, IJPF’ye gönderilen makalelerin değerlendirilmesi, düzenlenmesi ve yayınlanmasında görev alan herkesle etkin iletişim kurarak, makalenin yayın politikaları sürecine uygun şekilde yayına hazır hale getirilmesini sağlarlar.
• Editörler, değerlendirilen makalelerdeki kişisel ve araştırma verilerinin korunmasını sağlarlar; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korurlar.
• Editörler, etik kurul onayı ve diğer izinlerin alınmasını gerektiren makalelerde, bunların belgelendirilmesini önemserler ve eksikliği durumunda makaleyi reddederler.
• Editörler, iThenticate programı aracılığıyla makalelerin daha önce yayımlanmamış olduğunu ve intihal içermediğini araştırır, diğer paydaşların etik ihlallerinin denetlenmesini, yazarların haklarını koruyarak gerekli düzenlemelerin yapılmasını sağlarlar.
• Editörler, hakemlik sürecinin yönetilmesinden sorumludur ve değerlendirmeye alınan makale için iki hakemin farklı görüşler bildirmesi durumunda, üçüncü bir hakemin değerlendirmesine başvururlar.
• Editörler, ilgilendikleri makalelerle çıkar çatışması içindelerse, kendilerini editörlük görevinden geri çekerler.
• Editörler, değerlendirme sürecinin son kararını yazar(lar)a bildirirler.
• Etik ihlallerinin re’sen ya da şikayet üzerine denetimi her zaman editör tarafından yapılabilir.



Hakemlerin Etik Sorumlulukları

• Makalelerin hakem süreciyle ilgili olarak kör hakemlik ilkesi uygulanmaktadır. Bu kapsamda hakemlere yazarların isimleri veya kurumları bildirilmez ve yazarlara hakemlerin kimliği açıklanmaz.
• Hakemlik teklifi sunulduğunda, makul bir zaman aralığında yanıt verir.
• Hakemler, yazarlar ile doğrudan iletişim kuramazlar; makale değerlendirme formları ve metin üzerinde belirtilen notlar ile düzeltme istemleri editörlerce yazar(lar)a iletilir.
• Hakemler, sadece kendi uzmanlık alanlarıyla ilgili makaleleri incelemeyi kabul eder.
• Hakemler, değerlendirme sürecinde tarafsız davranır ve gizlilik ilkelerine dikkat ederek süreci tamamlar.
• Hakemler, çıkar çatışması olduğunu anladıklarında, makaleyi değerlendirmeyi reddederek, editörlere bilgi verir.
• Hakemler, makalelerin değerlendirmesinde akademik görgü kurallarına uygun olmayan ifadelerden kaçınarak, yapıcı bir dille eleştirilerde bulunur, hakaret ve düşmanlık içeren kişisel yorumlardan kaçınır.
• Hakemler, kabul ettikleri makaleyi süresi içinde değerlendirmekten sorumludurlar.
• Hakemler, özellikle kendilerine veya meslektaşlarına referans verilmesi için ısrarcı olmaz, yazar(lar)a önerilen kaynaklar bilimsel olarak gerekçelendirilir.
• Hakemler, revizyon ve yeniden değerlendirme ile ilgili sürece yanıt verir.



Yazar(lar)ın Etik Sorumlulukları

• Yazar(lar) makaleleri dergi kurallarına uygun hazırlayıp gönderirler.
• Yazar(lar) IJPF’ye özgün makalelerini gönderir. Daha önce yayınlanmış ya da aynı anda birden fazla dergiye gönderilen makaleler gönderilmez.
• Yazar(lar) YÖK’ün “Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi”nde belirlenen ve bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı eylemler olarak kabul edilen; intihal, sahtecilik, çarpıtma, tekrar yayım, dilimleme, haksız yazarlık ve diğer etik ihlallerine dikkat ederek makalelerini hazırlar.
• Yazar(lar), hakemlerin ve editörlerin düzeltme önerilerini yerine getirir veya görüşlere katılmıyorsa gerekçeli açıklamalar sunar.
• Yazar(lar) etik kurul onayı ve diğer izinlerin alınmasını gerektiren makalelerde ilgili izinleri ya da makalelerine ilişkin bilgi ya da ham veri istenmesi durumunda bu bilgileri Editörlere sunar.
• Yazar(lar), elektronik ortamda yayım öncesinde veya yayımlanmış makalesiyle ilgili hatayı fark ettiklerinde düzeltmek ya da geri çekmek için editöre başvurur.
• Yazar(lar), Telif Hakkı Devir Formu’nu imzalayarak sisteme yüklemeleri gerekir ve bu sözleşmeye uymakla yükümlüdür.


NOT: Tüm paydaşların IJPF yayın etiği ve politikalarına uyması beklenmektedir. Dergimizde yayınlanan makalelerde bunlara uygun olmayan bir durumla karşılaştığınızda veya önemli bir hata fark ettiğinizde lütfen bizimle iletişime geçiniz: infoijpf@gmail.com



YAYIN POLİTİKASI
Dergiye gönderilecek yazılarda yazarların aşağıda belirtilen yayın ilkeleri ve yazım kurallarına uyması gerekmektedir. Yayın ilkeleri ve yazım kurallarına uygun olarak hazırlanmayan yazılar için değerlendirme süreci başlatılmaz.


YAYIN İLKELERİ
1. International Journal of Public Finance (IJPF) Dergisinde yayınlanmak üzere gönderilen yazıların daha önce başka bir yerde yayınlanmamış olması veya yayınlanmak üzere gönderilmemiş olması gerekir. Daha önce konferanslarda sunulmuş ve yayınlanmış bildiriler geliştirildikten sonra, bu durum belirtilmek şartıyla kabul edilebilir. Ayrıca, çalışma bir kurum tarafından destek görmüşse veya tezden üretilmişse çalışmanın başlığına verilecek dipnotla bu durumun belirtilmesi gerekir.
2. IJPF Dergisi açık erişimli elektronik bir yayın olup, gönderilen bir makalenin değerlendirilmesi ve yayınlanabilmesi için herhangi bir ücret ödenmez. Yazıların uzunluğu, tablo ve şekilleri, yapılan yazışmalar, düzeltmeler, ilaveler, redaksiyonlar, yorumlar vb. işlemlere göre ek ücret alınmaz.
Yayına kabul edilen makalelerin telif hakkı yazarına aittir. IJPF yazarlara ait telif haklarının korunmasından sorumludur. Ayrıca IJPF Dergisi'nde hakemlik yapan hakemlere hakemlik ücreti ödenmez.
3. IJPF Dergisinde yayınlanmak üzere gönderilen yazılar başka bir çalışmadan kısmen ya da tamamen kopyalanmış (plagiarizm) olup olmadıkları “iThenticate” programı ile kontrol edilmektedir. “iThenticate” programında benzerlik oranı %20'in altında olan makaleler değerlendirme sürecine alınır. Diğer makaleler gerekli düzeltmelerin yapılması için yazar(lar)a iade edilir.
4. Makaleler, IJPF Dergisi web sayfasında [http://dergipark.org.tr/pub/ijpf] bulunan “Makale Gönder” butonu üzerinden gönderilir. Web sayfasından bağımsız olarak e-mail veya posta yoluyla gönderilen makaleler kabul edilmez.
5. Yayın Kurulu, yazıların yazım ve dilbilgisi kurallarına uygun olmaması durumunda bunları reddetme, düzeltme veya düzeltme amacıyla yazarlara geri gönderme hakkına sahiptir. IJPF Dergisi'ne gönderilen tüm yazılar, biçim ve içerik açısından yapılan ilk incelemeden sonra en az iki hakeme gönderilir. Her iki hakemden olumlu rapor gelirse, yazılar yayınlanır. Farklı hakemlerden bir pozitif ve bir negatif rapor gelmesi durumunda, yazılar üçüncü bir hakeme gönderilir. Dergide dış kör hakem süreci işletilmekte olup, hakemlere yazarların isimleri veya kurumları bildirilmez; ve yazarlara hakemlerin kimliği açıklanmaz.
6. Dergiye gönderilen makalelerin dili Türkçe veya İngilizce olmalıdır. Türkçe gönderilen makalelerde İngilizce başlık, öz (abstract) ve genişletilmiş özet (extended summary) bulunması zorunludur.
7. Makale gönderen yazar(lar)ın; ad ve soyadı, akademik ünvanı, çalıştığı kurum, ORCID numarası, elektronik posta adresi, varsa çalışmasını destekleyen kurum Başlık Sayfasında belirtilmelidir.

8. IJPF açık erişimli akademik bir dergidir. Kullanıcılar, ticari amaç dışında yayınlanmış makalelerin tam metinlerini okuma, indirme, kopyalama, dağıtma, yazdırma, arama veya link gösterme haklarına sahiptir. Bu durum Budapest Open Access Initiative (BOAI) tanımına uygundur.

9. IJPF Dergisi, eserlerin yazarlarına ait telif hakkını bir Creative Commons Attribution lisansı (CC BY-NC) ile korur. CC BY-NC 4.0 lisansı, eserin her boyut ve formatta paylaşılmasına, kopyalanmasına, çoğaltılmasına ve orijinal esere uygun şekilde atıfta bulunmak kaydıyla yeniden düzenleme, dönüştürme ve eserin üzerine inşa etme dâhil adapte edilmesine izin verir. Ancak eser ticari amaçlarla kullanılamaz. Daha ayrıntılı bilgi için bkz.  https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/.

10. Dergide yayınlanan makalelerdeki görüşler ve bu konudaki sorumluluk makalenin yazarlarına aittir.
11. Dergide yayınlanan tüm makaleler 2016 yılından DergiPark'ta ve taranan endekslerde arşivlenmektedir.


HAKEM DEĞERLENDİRME SÜRECİ
IJPF Dergisi hakem değerlendirme sürecinin amacı maliye alanında nitelikli ve özgün bilimsel çalışmaların yayınlanmasını sağlamaktır. IJPF Dergisinde yayımlanan bütün makaleler hakemli olup, yayımlanması amacıyla gönderilen her makale aşağıda ifade edilen hakem değerlendirme sürecinden geçmektedir:

Ön Değerlendirme: IJPF Dergisine gönderilen tüm yazılar önce Editör ve Yayın Kurulu tarafından bir ön değerlendirmeye tabi tutulur. Dergi kapsamına girmeyen veya bilimsel bir yazı formatına içerik ve şekil şartları açısından uymayan yazılar, hakemlik süreci başlatılmadan geri çevrilir ya da bazı değişiklikler istenebilir.
Hakem değerlendirme sürecinin amacı nitelikli ve özgün bilimsel çalışmaların yayınlanmasını sağlamaktır. IJPF Dergisinde yayımlanan bütün makaleler hakemli olup, yayımlanması amacıyla gönderilen her makale aşağıda ifade edilen hakem değerlendirme sürecinden geçmektedir.

Hakem Politikası: IJPF Dergisi makale yayın sürecin her aşamasında, hakemlerin ve yazarların isimlerinin saklı tutulduğu çift-kör hakemlik sistemini kullanmaktadır.

Hakem Değerlendirmesi: Ön değerlendirme aşamasını geçen yazılar, editör ve/veya Yayın Kurulu tarafından belirlenen iki hakeme gönderilir. Hakemler, uzmanlık alanları göz önünde bulundurularak hakem havuzundan seçilir. Hakemler kendilerine gönderilen yazıları; orijinallik, metodoloji, literatüre katkı, bulguların sunumu ve sonuçların desteklenmesi ve daha önce yapılan çalışmalardan yararlanma açısından değerlendirirler. Hakemler makaleyi kabul edebilir, reddedebilir veya yazarlardan biçime ve/veya öze yönelik düzeltme yapmalarını isteyebilirler. Bir makalenin yayına kabul edilebilmesi için, en az iki hakemin olumlu görüş bildirmesi gerekmektedir. Hakem raporlarından biri olumlu, diğerinin olumsuz olması durumunda, yazı üçüncü bir hakeme daha gönderilir.

Hakem veya hakemlerin düzeltme istemeleri durumunda, yazar(lar), hakemler tarafından yapılan eleştiri ve önerileri göz önünde bulundurarak istenen düzeltmeleri en geç 1 ay içerisinde tamamlayarak dergi editörüne tekrar gönderirler. Süresi içerisinde gönderilmeyen makaleler süreçten çıkartılır. Hakemler, aynı makale için birden fazla düzeltme isteyebilirler. Yayına kabul edilmeyen yazılar, yazarlarına iade edilmez.

Son Değerlendirme: Hakemler tarafından olumlu görüş bildirilerek yayımlanma aşamasına gelen tüm makaleler için son değerlendirme, Yayın Kurulu tarafından yapılır ve “Yayımlanabilir” kararı verilen makaleler yayın sırasına alınır.

Hakem Değerlendirme Sürecinin Uzunluğu: Hakem değerlendirme sürecinin uzun sürmesi önemli sorunlardan biridir. Yazarlar, doğal olarak, en kısa sürede, “olumlu” veya “olumsuz” bir sonuç almak istemektedirler. International Journal of Public Finance; ön değerlendirme aşaması 1 hafta, hakem değerlendirme aşaması 6-8 hafta ve son değerlendirme aşaması 1 hafta olmak üzere bir makalenin toplam hakem sürecini 8-10 hafta içerisinde tamamlamayı hedeflemektedir.

IJPF dergisine makale gönderen yazar(lar), yukarıda açıklanan hakem değerlendirme koşullarını ve sürecini kabul etmiş sayılırlar.

International Journal of Public Finance–IJPF dergisinde yayımlanan makaleler için yazardan ücret talep edilmez ve yazara ücret ödenmez.
Dergimiz makale gönderimi, makale editörlük süreçleri ve/veya değerlendirme ücreti talep etmemektedir.
Makaleler çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, açık erişim politikasına uygun olarak ücretsiz erişime açıktır.

________________________________________________________________________________________________________________________

9246    9241    Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International license.